Grote voorjaarsschoonmaak zaterdagmiddag 24 maart

Terra Bella begint weer last van voorjaarskriebels te krijgen! En zo langzaamaan weten de meesten wat dat inhoudt: we gaan de wijk weer eens een frisse voorjaarsbeurt geven.

Zaterdag 24 maart, van 13.00 uur tot 17.00 uur gaan we vooral in de omgeving van de grote vijver aan het werk. We gaan het zwerfvuil opruimen, her en der riet maaien met de zeis (Terra Bella zorgt voor instructie en pleisters), enkele bomen snoeien en/of wegzagen, twee picknickbanken verplaatsen en op sommige plekken de palen en het hekwerk herstellen. Er is dus voor jong en oud veel te kiezen en veel te doen.

Op deze werkmiddag kan je ook getuige zijn van de geboorte van wat waarschijnlijk een fraaie traditie zal gaan worden. Terra Bella is van plan om één of twee keer per jaar een container centraal in de wijk te zetten waarin een ieder het groenafval kan laten afvoeren. Het groenafval begint namelijk in onze zeer groene wijk voor meerderen een probleem te worden. Een ieder kan natuurlijk grotere hoeveelheden groenafval naar de AVRI brengen, maar het lijkt ons ook handig om dit gezamelijk te regelen. Een soort van Terra Bella service voor de groene zaak. De groencontainer van deze werkdag is dus de eerste van dit voornemen. Vanaf aanstaande vrijdag komen vlak bij de brug 2 containers te staan. Eén voor het grofvuil en één voor het groenafval. De groencontainer blijft ruim een week staan (tot maandag 2 april) en het staat een ieder vrij om in deze periode groenafval van welke pluimage dan ook (privé, mandelig of openbaar) te storten.

Op deze zaterdagse werkmiddag zorgt Terra Bella voor het gereedschap; voor de EHBO en voor de nodige versnaperingen (zelf snoeischaar, handschoenen, taart en/of borrel meenemen kan natuurlijk altijd). Je kan komen wanneer je wilt; het verzamelpunt zal vlak bij de brug zijn.

Hopelijk tot zaterdag de 24e!