Terra Bella presenteert korte film 'De hele wijk je eigen tuin'

CULEMBORGSE COURANT:
Bewoners uit de wijk Lanxmeer en andere belangstellenden vulden dinsdag 15 november het gymlokaal van OBS 't Praathuis tijdens een 'premiere'. Stichting Terra Bella presenteerde er de korte film 'De hele wijk je eigen tuin', die in opdracht van hen is gemaakt door filmmaakster Olga Russel.

Na het bekijken van de film werden de eerste exemplaren op DVD symbolisch overhandigd aan de aanwezige vertegenwoordigers van het Coöperatiefonds Rabobank West-Betuwe en het buurtpanel Zuid-Oost. Mede dankzij hun financiële bijdragen kon de film tot stand komen.

In Lanxmeer werkt Stichting Terra Bella nu al ruim zeven jaar goed samen met Gemeente Culemborg en Waterbedrijf Vitens aan het beheer van de openbare (groene) ruimte in de wijk, op een duurzame wijze. Bewoners zijn vergaand betrokken hierbij. Hoe, daarvan geeft de film een mooi beeld. Terra Bella wil met de film onder meer andere bewoners(groepen) in en buiten Culemborg en andere gemeenten inspireren op vergelijkbare wijze aan de slag te gaan.

De film is te bekijken onder de knop video's.

JAARVERSLAGEN EN BEGROTINGEN

klik hier

Wijkwerkdagen 2024

- 20 januari: Winterwerkdag