Ooievaarsupdate

Tijdens de paasdagen was het ooievaarsnest bezet. De eerste dag door een paartje en daarna nog 2 dagen door een dappere single stork. Sindsdien is het stil op het nest. Komen ze nog terug? We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.

2 april 2013 (update)

De vogels zijn gevlogen. De laatste twee dagen is het stil op het nest. Vanochtend stonden er twee lelijke, schreeuwende nijlganzen, maar van de ooievaars geen spoor. Waar zijn ze gebleven? En hoe lokken we ze weer naar het prachtige nest?

31 maart 2013 (update)
Eén van de ooievaars is een echte volhouder. Sinds vrijdag houdt hij (of zij?) het nest bezet. Zo nu en dan is ie een tijdje weg; even eten in de Regulieren misschien? ‘s Nachts bivakeert ie op het nest. Het klepperen klinkt prachtig in de vroege ochtend. Verder is ie niet actief met takken in de weer (is het nest al goed genoeg?). En alleen is wel erg alleen. De grote vraag is nu: “Waar is z’n partner gebleven?”

Heb je ook foto’s of filmpjes geschoten? Stuur ze naar info@stichtingterrabella.nl en we zetten de mooiste op de site.

29 maart 2013 (update)
Wat een goede vrijdag! Sinds vanochtend zit er een ooievaarspaar op het nest. Al enkele uren staan en zitten ze rustig naast elkaar. De veren wat fatsoeneren, een pootje intrekken, een tijdje niksen, tegen elkaar aan leunen en dan weer de rug naar elkaar.  Heel spannend is het dus niet, maar wat wel spannend is, is de vraag of ze blijven? Is het slechts één nachtje of zijn het blijvertjes? We houden het in de gaten.

Foto’s: Dick Boland

Sandra (dinsdag, 09 april 2013 22:58)

Het is zo jammer dat ze dit jaar waarschijnlijk niet de keuze voor onze wijk maken. Waarom was het ook zo ijzig koud... Je zag ze bibberen daar hoop op die paal. Nee, windvrij is het nest helaas niet, maar dat ze die mooie wilgenrand en het heidebedje niet hebben kunnen waarderen, ik snap er niets van.