Liniewacht worden? Ga 10 september naar Werk aan het Spoel

Landschapsbeheer Gelderland en de Zoogdiervereniging willen samen met eigenaren en vrijwilligers van forten langs de Nieuwe Hollandse Waterlinie een Liniewacht met vrijwilligers op te zetten. Doel is om zo deze unieke plekken zo goed mogelijk landschappelijk te onderhouden en beheren en te monitoren op vleermuizen. Ben je geïnteresseerd om iets 'groens' te doen buiten de wijk? Ga dan dinsdagavond 10 september naar de informatieavond op Werk aan het Spoel.

Meer informatie en aanmelden op de site van Landschapsbeheer Gelderland

Programma informatieavond 10 september

(Werk aan het Spoel, Goiberdingerdijk 40a, Culemborg)

19.45 uur Inloop

20.00 uur Welkom door Susanne Agterbosch van Stichting Landschapsbeheer Gelderland (toelichting op het project en het programma van de avond)

20.10 uur Lezing De ‘stenen ridders’ van de Diefdijklinie; historie, landschap en ecologische kansen’ door Ferdinand van Hemmen (landschapshistoricus)

20.30 uur Lezing ‘Vleermuizen in de waterlinie - ook de kleintjes tellen mee’ door Herman Limpens van de Zoogdiervereniging

21.00 uur Pauze

21.15 uur De Liniewacht: monitoring en beheer van groepsschuilplaatsen / toelichting website www.liniewacht.nl

21.45 uur Afronding / gelegenheid tot vragen

Op woensdagavond 18 september vindt een excursie vanaf de Taveerne, Kunstfort Asperen, Langendijk 60 in Acquoy. Tijdstip wordt op de informatieavond bekend gemaakt.