Imkers hebben het druk

Afgelopen weekend spookten er weer twee maanmannen in de boomgaard. Na enig speurwerk ontdekten we onze imkers Jos en Kees in vol imker-ornaat met duizenden bijen om hen heen. Een koningin was uitgevlogen en had zich met al haar volgelingen aan een tak genesteld. Met kunst en vliegwerk is de zwerm gevangen in een kiep en is onze wijk weer een volkje rijker.

foto's: Dick Boland

Commentaren: 2 (Discussie gesloten)

Monique (vrijdag, 25 juli 2014 14:11)

Kan iemand mij in contact brengen met deze twee imkers ? Vanwege mijn hooikoorst ben ik namelijk op zoek naar honing uit onze wijk, maar tot nu wist ik niet van wie de bijenkorven waren. Het schijnt dat als je elke dag honing eet, die uit je eigen omgeving komt, de hooikoorts minder wordt.

stichtingterrabella (dinsdag, 29 juli 2014 20:03)

Beste Monique, de honing uit de wijk is te koop op stadsboerderij Caetshage. Geniet ervan!