Wijkfeest op zaterdag 12 juli 2014!

Terra Bella bestaat in 2014 alweer 10 jaar! Samen met bewoners en onze partners, gemeente Culemborg en waterbedrijf Vitens, zorgen en genieten we al die tijd voor de groene weelde in onze wijk. Graag nodigen we jullie daarom uit om dit op zaterdag 12 juli samen met ons te vieren én om opnieuw voor 5 jaar met onze partners bij te tekenen. Op het programma: een cursus zeisen, een eetbaar-landschapexcursie, picknicken op de archeologische heuvel, een zeephelling, verhalen bij het kampvuur en muziek. We hopen jullie te zien op de 12de! >> meer lezen

10:00 - 12:30 Hooien, zeisen en zagen!

Waar? We verzamelen bij het bruggetje

Het feest begint met zomers hooien rond de grote vijver (en voor de liefhebbers bomen zagen). Tegelijkertijd start een gemeentelijke bijdrage aan deze dag: Hans Kool gaat ons een cursus zeisen geven. Hans zal je alles van het onderhoud van een zeis leren en je zelfs leren zeisen (voor zover dat in één dagdeel mogelijk is). Wees welkom in de wereld van haren, strekels, ruiters, op snee staande, afstekende, zuiver gezette & zingende zeisen!

Wij zorgen voor zeisen en gereedschappen. Als je zelf een zeis hebt, neem ‘m gerust mee en je krijgt ‘m weer haarscherp mee naar huis (of als je er een te leen hebt: laat het ons weten).

13:00 - 15:00 Eetbare excursie olv Rutger en Nelleke (oogsten uit de wijk)

Waar? In de hele wijk, we verzamelen bij het bruggetje

Rozenazijn, jam van krenten, jam van rozenbottel, geroosterde berenklauw en nog meer verrassend en overheerlijk eten uit de wijk. Kom zoeken, verzamelen, koken, eten en vooral verwonderen (neem schone theedoek mee)

Vanaf 15:00 Welkom op het FEEST op de archeologische heuvel

Waar? Op de archeologische heuvel (Multatulilaan, tegenover de grote vijver)

met vanaf 15:30:

- Een verhaal over de archeologische heuvel door Eric Borrias

- Ondertekenen nieuwe contracten met de gemeente en Vitens

- Spelletjes en zeephelling: glijden van de archeologische heuvel!

- Muziek uit de wijk / open podium

- Borrel en picknick rond kampvuur

Wij zorgen voor het kampvuur en de borrel. Neem je zelf een picknickkleed en iets te eten voor de (avond)picknick mee? We maken hiervan een groot wijk-buffet!

Wil je ons en handje helpen bij de voorbereiding, laat het graag weten! info@stichtingterrabella.nl

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.

JAARVERSLAGEN EN BEGROTINGEN

klik hier

Wijkwerkdagen 2024

- 20 januari: Winterwerkdag