Voorjaarsfris 6 april

Zaterdag 6 april is het weer voorjaarsfris; een door Terra Bella georganiseerde werkdag met een keur aan verfrissende werkzaamheden over de hele wijk verspreid.

Als vanouds gaan we het strandje en de directe omgeving opschonen (strandje vrij maken; beplanting iets terug zetten). Daarnaast gaan we ook lava uitrijden en de Elzen achter de aloude Werfklas uitdunnen (flinke bomen omzagen) opdat er in die hoek van de grote vijver een meer diverse begroeiing kan ontstaan.

En als meest bijzondere actie gaan we het water in. We willen verschillende methodes uitproberen om in de grote vijver het ongelijkbladig Vederkruid te verwijderen. Dit Vederkruid wordt beschouwd als een invasieve exoot en zit waarschijnlijk sinds vorig jaar in de vijvers (en in vrijwel al het water in Culemborg). Deze waterplant kan niet machinaal verwijderd worden- en dus willen we gaan bekijken of/ hoe het met de hand verwijderd kan worden. Als het lukt om op voorjaarsfris hier een techniek voor te vinden, gaan we een plan maken en spullen hiervoor aanschaffen om op die manier de hele wijk aan te pakken.

Veel en diverse werkzaamheden dus- voor ieder wat wils! En een speciale oproep voor mensen die bomen willen/ kunnen zagen en vooral voor mensen die het water in willen en die het aandurven om de naam van deze werkdag eer aan te doen! (heb je een wetsuit; een bootje? Als we die mogen gebruiken, wil je dat aan TB doorgeven?)

We hopen velen op zaterdag 6 april, 13 uur bij de brug te mogen verwelkomen!