Snoei elzensingel Wilgenhoven 15 januari

Deze zaterdag willen we van 10:00 tot 16:00 uur van de gelegenheid (alle gewenste deskundigheid en omwonenden bij elkaar) gebruik maken om een gestructureerd onderhoudsplan af te spreken voor de elzensingel op het mandelig gebied van de Wilgenhoven. Als we voldoende tijd hebben kunnen we dat ook meteen uitvoeren. En als we helemaal niet meer te houden zijn, gaan we ook nog het dichtsbijzijnde elzengroepje op het waterwingebied terug zetten.

Dit is goed voor het behoud van de singel én op sommige plaatsen groeien de elzen wel erg opdringerig richting de huizen van het Rodenkohof. Tijd dus voor eenzelfde winterse werkdag als 2 jaar geleden! We gaan de kerst- en nieuwjaarscalorieën proberen om te zetten in een fraaie elzensingel en tussen de middag zorgen de warme soep en broodjes er weer voor dat ze op peil blijven. De door Terra Bella ingehuurde boomverzorger - Ivo van Duyn - zal weer als een ware acrobaat de boom in gaan en wij gaan lager bij de grond snoeien en alle stammetjes en takken wegwerken.

Terra Bella zorgt voor de benodigde gereedschappen; de veiligheid (én EHBO) en voor zover nodig de afvoer van de takken (misschien mogen we de takken als takenril in het waterwingebied verwerken). Hopelijk tot ziens op de 15e!

Berichten: 0

Wijkwerkdagen

- zaterdag 7 april 2018: Voorjaarsfris

- vanaf 28 oktober 2017 om de 2 weken (zie agenda)