Effectstudie zelfbeheer openbaar groen aangeboden aan wethouders

Stichting Terra Bella en de gemeente Culemborg hebben het effect van vijf jaar ecologisch zelfbeheer van het openbaar groen laten onderzoeken door de Wetenschapswinkel van Wageningen UR (University & Research centre). Het eindrapport ‘Bewonersparticipatie in het openbaar groen’ is vandaag door de onderzoekers aangeboden aan de bestuurders van Terra Bella, die het vervolgens overhandigden aan de wethouders van de gemeente Culemborg.

Een grote delegatie van ambtenaren en bestuurders van de gemeente Amersfoort die een excursie door de wijk en over de stadsboerderij kwam brengen - was getuige van dit officiële moment.
Het persbericht van de Wetenschapswinkel staat hieronder en het eindrapport is te downloaden op onze informatiepagina (rapporten en boeken).
In De Gelderlander verscheen een dag later een artikel over het onderzoek (zie onze informatiepagina - artikelen).

Onderzoeker Jeroen Kruit van de Wagenings Wetenschapswinkel presenteert het eindrapport

Niek Hazendonk van Terra Bella overhandigt de eerste exemplaren van het eindrapport aan de Culemborgse wethouders Willem-Jan Stegeman en Huub van Oorschot.

ALV BEL op 10 dec 2018

- begroting 2019 Terra Bella

Wijkwerkdagen 2019

- worden nog ingepland