Update Appelfeest zondag 9 oktober

De appels in de boomgaard zijn bijna rijp. Hoog tijd dus voor ons jaarlijkse appelfeest. Dit jaar doen we het een keer anders dan andere jaren.

Dit jaar wordt het sap voor je neus geperst, gepasteuriseerd en in pakken gevuld door de Mobipers. Je weet wel: van die kartonnen pakken met een plastic zak van 5 liter met een kraantje waarin het sap ook na opening nog lang goed blijft.
Op zaterdag 8 oktober gaan we 's middags van 15:00 tot 17:00 uur al aan de slag om een aantal kisten met appels vullen, zodat we de Mobipers zondag 9 oktober gelijk aan het werk kunnen zetten. Ook delen we dan pakken bakmeel en boter uit aan liefhebbers die lekkere appelcakes en appeltaarten willen maken voor het appelfeest van de volgende dag.

Zondag 9 oktober staat de Mobipers de hele dag nabij het Kwarteel aan het J. Perkpad (het doorlopende straatje naar het klaphek van de boomgaard toe). Op die dag kun je appels rapen en plukken voor eigen gebruik en brengen we zoveel mogelijk appels naar de mobipers. Het sap is dan te koop voor plusminus de kostprijs (ws rond de 5 euro).
En met allemaal lekkere cakes en taarten erbij maken we er een groot feest van en sluiten we de zondag aan het eind van de middag af met een borrel in de boomgaard.

Berichten: 0

Wijkwerkdagen

- zaterdag 7 april 2018: Voorjaarsfris

- vanaf 28 oktober 2017 om de 2 weken (zie agenda)