Appelfeest met mobipers groot succes

Vandaag hebben vele wijkbewoners genoten van de mobipers en alle levendigheid daar omheen. Voor onze neus werd de oogst uit de boomgaard gewassen, vermalen, geperst, gepasteuriseerd en verpakt tot 2110 liter appelsap (met een vleugje peer).

Een hele prestatie van de groep bewoners die met kruiwagens vol de wonderlijke machine voerden tot de boomgaard leeg was. Een grote schare kinderen hielp mee met het vullen van de machine, het wegwerken van de pulp, het inpakken en stempelen van de dozen en de verkoop. Taarten en cakes kwamen uit alle hoeken van de wijk om er een waar feest van te maken.

Terra Bella bedankt alle rapers, plukkers, kruiers, taartenbakkers, koffie- en theezetters, het jonge en oudere ‘machine-personeel’, Rudolf Jan en Melissa van de mobipers, de werkplaats voor de Derde Wereld voor de stroom, Kwarteel voor het water en de gastvrijheid voor de deur, de muzikanten voor de extra sfeer, Rutger voor de bakfiets, Caetshage voor de kuubkisten, de gemeente voor de aanhanger en kruiwagens, Vitens en de snoeiers voor het mogelijk maken van het vruchtgebruik en natuurlijk iedereen voor de gezelligheid. Het was een groot succes!

Mocht je nog mooie foto’s hebben gemaakt van dit festijn? We ontvangen ze graag voor ons digitale foto-album (info@stichtingterrabella.nl).
En heb je het heerlijke sap vandaag gemist? Dan er zijn nog enkele dozen te koop via de stadsboerderij.

Wijkwerkdagen 2018

Snoeicursus hoogstamfruit

- 7 november 2018 20:00-22:00

meer info op deze blogpost