Kom helpen hooien op zondagmiddag 1 juli

Het zou mooi zijn als je kan helpen de zomer in te luiden met deze nu al traditionele hooidag. Wij zorgen voor zon, hooiharken, handschoenen, zomerse hoofddoekjes, veel fris en lekkere witte wijn!

In de laatste week van juni gaat er weer volop in de wijk gemaaid worden. Zo ook rond de grote bergingsvijver: de gemeente maait de grootste stukken en direct aansluitend maaien Rutger en z'n ploeg de kleinere stukken uit. In de afgelopen jaren verzamelde de gemeente altijd het maaisel ('hooien'). Helaas leverde dit, door het gebruik van grote machines, soms zeer diepe rijsporen op. Die diepe sporen in de oeverranden willen we nu gaan voorkomen door zelf te gaan hooien. In het gehele gebied rond de vijver gaan we daarom hooien en al het rietmaaisel op 'wiersen' leggen op het hogere gedeelte (waar de gemeentelijke maaiploeg het vervolgens zal ophalen).

Tot ziens op zondag 1 juli (van 13.00 uur tot 17.00 uur)

Wijkwerkdagen 2018

- Eind oktober 2018 gaan we weer van start (zie agenda)