Zondag 7 oktober APPELFEEST

Op zondag 7 oktober is het jaarlijkse appelfeest in de boomgaard. Van 10.00 tot 17.00 uur kun je appels plukken voor eigen gebruik en gaan we grote houten kuubkisten vullen voor wijk-appelsap. Vanaf 14.00 uur maken we er een nog groter feest van met appeltaarten, appels persen en muziek (neem je instrument mee!)

Op zondag 30 september kun je van 10.00 tot 13.00 uur ook al appels plukken voor eigen gebruik en voor een appeltaart voor het Appelfeest op 7 oktober.

We verzoeken je vriendelijk om buiten de plukdagen de boomgaard niet in te gaan om appels te plukken!

We hadden graag net als vorig jaar weer ter plekke met de mobipers appelsap gemaakt. Helaas hebben zij ervoor gekozen om op een andere locatie te staan. Daarom doen we het dit jaar weer op de ‘oude manier’: de kisten gaan naar Schulp die voor ons de appels versappen en bottelen. Het sap is ongeveer een week later te koop op de stadsboerderij.

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.

Werkdagen

- 8 april 2017 voorjaarsfris

- 24 juni 2017 zomers hooien

- 23-24 september 2017 appelpluk en

-feest

- vanaf 28 oktober 2017 om de 2 weken (zie agenda)

Foto's van een zalig, zonnig appelfeest

Appelfeest en -pluk zondagmiddag 24 september (en ook zaterdagmiddag plukken)

Zomers hooien - wijkwerkdag zaterdag 24 juni

Ontwikkelingen vanaf het ooievaarsnest

Eén dag na de uitgerekende datum: jonkies!