12 en 26 januari 2013 bomen snoeien in de wijk

Voordat er huizen werden gebouwd, stonden er in Lanxmeer zo'n 100 bomen. In de afgelopen jaren zijn er meer dan 500 bomen bijgeplant. En dan tellen we alleen nog maar de bomen in de openbare ruimte. In het waterwingebied staan in totaal ook zo'n 600 bomen en we hebben we het ook niet over de bomen in de gezamenlijke tuinen en privétuinen. Je kan dus gerust stellen dat we in een groene wijk (een bos?) wonen!

Alle bomen in het openbaar gebied worden door het samenwerkingsverband van Terra Bella en de gemeente verzorgd. Het leek ons leuk en zinvol om dit jaar echt samen de bomen in onze wijk een frisse opknapbeurt te geven. We willen zoveel mogelijk bomen snoeien (soms kleine takjes, soms hele grote) en dat willen we met zoveel mogelijk mensen doen. Of je nu jong of oud bent, ervaren of in het geheel geen last hebt van kennis van zaken: er is voor iedereen veel te doen én te leren. Zo zal de bomendeskundige van de gemeente uitleg geven over zuigers, plakoksels en waterlot. Er zal een hoogwerker zijn en alle takken worden ter plekke versnipperd. Elk groepje snoeiers zal onder begeleiding staan van iemand met snoeikennis en -ervaring. Als je dus iets wil leren over het snoeien van bomen, de wijk al snoeiend wil verfraaien, takken wil sjouwen (kinderen kunnen prima helpen) of houtsnippers wil uitrijden (of nodig hebt): 12 en 26 januari ben je van harte welkom van 9:00 tot 13:00 uur. Terra Bella zorgt voor de coördinatie, warm drinken en de gereedschappen. We starten 12 januari op het H.R. Holstplein.

Wijkwerkdagen 2018

- Eind oktober 2018 gaan we weer van start (zie agenda)

Kom werken en openen op zaterdagmiddag 23 juni!

Feestelijke schouw op 27 mei iedereen welkom!

Meer ruimte voor de schapen in de boomgaard

Snoeiploeg en Jan Zuidhoff in het zonnetje gezet

Wat een festijn - de aanplant van het wijkpark in foto's