Monitoren wat groeit, kruipt, loopt en vliegt

Om de ontwikkeling van planten- en dierensoorten in onze wijk te gaan volgen, wil Terra Bella systematischer gaan monitoren in onze wijk. Denk daarbij aan vlinders, libellen, amfibieën en vogels. Woensdagavond 12 juni om 20:00 in het Rondeel van het Kwarteel (aan de Anna Blamanweg) organiseren we daarom een startbijeenkomst met Kars Veling van de NVWC (Natuur en Vogelwacht Culemborg). Kom je ook?

Een aantal mensen heeft al eerder aangegeven ons te willen helpen met monitoren. Maar natuurlijk krijgen we de beste resultaten als nog meer enthousiaste bewoners meedoen. We gaan systematisch verschillende soortengroepen langjarig monitoren. Kars Veling zal instructie geven hoe je soorten kan herkennen en registeren. Dus als je 16 verschillende soorten vlinders wil leren herkennen of op een andere manier hierbij actief wil zijn, neem dan contact op met Martine Kriesch (mckriesch@gmail.com, 0345-533556) en kom woensdag naar het Rondeel.

Commentaar schrijven

Werkdagen

- 8 april 2017 voorjaarsfris

- 24 juni 2017 zomers hooien

- 23-24 september 2017 appelpluk en

-feest

- vanaf 28 oktober 2017 om de 2 weken (zie agenda)

Foto's van een zalig, zonnig appelfeest

Appelfeest en -pluk zondagmiddag 24 september (en ook zaterdagmiddag plukken)

Zomers hooien - wijkwerkdag zaterdag 24 juni

Ontwikkelingen vanaf het ooievaarsnest

Eén dag na de uitgerekende datum: jonkies!