Snoeiploeg in actie

De snoeiploeg is na de cursus van Peer Stevens vol energie doorgegaan. Zo vlak voor kerst staat de boomgaard achter Kwarteel er geknipt en geschoren bij. Zelfs de rij knotelzen tussen de boomgaard en het populierenbos is mooi getrimd. In deze blogpost staan wat actiefoto's. Voldaan gaan we het oude jaar uit. Vanaf januari komen de andere bomen aan de beurt.

De knotelzen bestaan uit 7 oude bomen. Twee jaar geleden is de rij compleet doorgetrokken met nieuwe boompjes. In de toekomst moet dit uitgroeien tot een mooi statige rij bomen met die prachtige zwarte elzenpropjes.

Eén van de fruitbomen was zo hoog dat zelfs onze langste fruitladder te kort was om hem (haar?) te kunnen snoeien. Marten en Erik hebben de 'bomen uit de boom' gezaagd. Het resultaat ziet er nu wat kaal uit (zie foto's hieronder), maar de boom heeft weernu een toekomst (met ons).