zaterdagmiddag 18 januari werkdag 'groene entrees en snoeien'

Een wens die meer mensen ons hebben gemeld in de 'droombollenactie', is dat ze graag meer eetbaar groen in de wijk zouden willen hebben. Op de werkdag van 18 januari gaan we bij de toegangen van onze wijk hagen van vooral bessenstruiken aanplanten. Als een soort van prettig en lekker thuis komen en welkom heten. Om 13.00 uur verzamelen we bij de grote populier in het waterwingebied en gaan dan in kleinere groepen bij zes entrees aan de slag.

Zaterdagmiddag gaan we grond bewerken (compost doorspitten), wortelbegrenzer aanbrengen en de kersverse struikjes aanplanten. Naast deze klus gaan we de houtwallen in het waterwingebied  snoeien. Mocht de vorst in de grond zitten, dan kunnen we helaas niet aanplanten, maar kunnen we ons allemaal warmsnoeien in de houtwallen. Natuurlijk sluiten we de werkdag af met een lekker warm drankje glühwein en chocolademelk.

Op het onderstaande kaartje is te zien waar we het eetbaar groen aan gaan planten (paars).

Wijkwerkdagen 2018

- Eind oktober 2018 gaan we weer van start (zie agenda)