Winterse werkdag in de Wilgenhoven op 8 februari

Het is weer tijd voor een winterse knipbeurt: zowel de elzen tussen de Wilgenhoven en Rodenkohof als de wilgen aan de Guido Gezelleweg gaan we uitdunnen, snoeien, terugzetten, knotten of hoe je het ook noemt: zaterdag 8 februari gaan we flink zagen van 13:00 tot 17:00 uur.

We gaan met hopelijk veel mensen de wilgen aan de Gezelleweg knotten. Deze wilgentenen willen we direct gebruiken: bij de containers bij de Rodenkohof wordt een nieuw scherm gemaakt; her en der kunnen schermen aangevuld worden. Caetshage kan veel wilgentenen gebruiken en de rest wordt versnipperd om als mulchlaag onder struiken te dienen. Rond 16:30 uur is het tijd voor de welverdiende borrel (met vuurtje?). Jong tot oud is voor deze knotmiddag van harte uitgenodigd.

Deze zaterdag zal ook de elzensingel uitgedund worden. Iedereen met een tuin die grenst aan de elzensingel kan tussen 8:30 uur en 9:30 uur de snoeiwensen voor deze elzen doorgeven aan Rob. Boomverzorger Ivo (met collega Ruben) gaat vervolgens vanaf 10:00 uur de boom in en zal waarschijnlijk tot halverwege de middag aan het zagen zijn. Hulp van een paar volwassenen is hierbij  heel handig.

En wie ‘s middags niet kan helpen knotten of als je het zaagwerk gewoon leuk vindt: ook ‘s ochtends kan je, vanaf 10:00 uur, wilgen gaan knotten en/of schermen vlechten)!

Commentaren: 1 (Discussie gesloten)

Claar van de Lisdonk (vrijdag, 14 februari 2014 17:15)

's Middags was het droog, dat werkt toch net iets lekkerder dan in de regen. Wat ontzettend jammer, dat er niet meer mensen van de verschillende hoven kwamen meewerken. Er was te weinig tijd meer om alle wilgentenen voor het nieuwe vlechtscherm te bergen. En buitenwerk is zo gezond en leuk om te doen, Jelle kan er van meepraten. Groetjes, Claar

Wijkwerkdagen 2018

- Eind oktober 2018 gaan we weer van start (zie agenda)

Kom werken en openen op zaterdagmiddag 23 juni!

Feestelijke schouw op 27 mei iedereen welkom!

Meer ruimte voor de schapen in de boomgaard

Snoeiploeg en Jan Zuidhoff in het zonnetje gezet

Wat een festijn - de aanplant van het wijkpark in foto's