Permacultuur, wat is dat ook alweer? Infoavond woensdag 16 april

Het principe 'permacultuur' stond aan de wieg van onze wijk. Ze is gebouwd op basis van haar ecologische ontwerpprincipes 'de wijk als ecosysteem'. Inmiddels is na ca. 15 jaar onze wijk nagenoeg volwassen en zijn er veel nieuwe bewoners bij gekomen. Voor iedereen die zich afvraagt 'wat is 'permacultuur' ook al weer?', organiseert Terra Bella deze 'opfrisavond' op woendsdag 16 april in het Rondeel.

Fransjan de Waard van 'De Waard Eetbaar Landschap' en auteur van 'Tuinen van overvloed' gaat ons door de historie van onze wijk leiden en wat permacultuur hierin heeft betekend vanuit ontwerpprincipes als het lezen van ecosystemen, multifunctionaliteit en zonering. Ook zal hij met veel beeldmateriaal laten zien hoe permacultuur in de hele wereld wordt toegepast.

Later in het seizoen organiseren we nog een veldexcursie waarin we samen met Rutger van Mazijk, onze wijkhovenier, en Fransjan de Waard ter plekke in onze wijk gaan kijken hoe permacultuur in onze wijk vorm heeft gekregen. Hierin nemen we de vragen van deze avond mee.

De avond start op 19:30 en zal tot ca. 22 uur duren en vindt plaats op 16 april in het Rondeel in het Kwarteel (Anna Blamanweg). Vanaf 19:15 is er inloop met koffie en thee. Graag horen wij of je komt, zodat we weten op hoeveel deelnemers we ongeveer kunnen rekenen; mail naar info@stichtingterrabella.nl.

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.