Appelfeest zondag 28 sep en zaterdagochtend 27 sep plukken voor sap

Het is de hoogste tijd voor ons traditionele appelfeest. We gaan zaterdagochtend van 10:00-13:00 en zondag vanaf 10:00 uur weer een aantal grote kisten vullen voor het TerraBellaSap, dat later te koop is op de stadsboederij. Zondagmiddag is het vanaf 15:00 nagenieten met alle wijkgenoten en is er ruimte om zelf allerlei appelacties te ondernemen.

zaterdag 27 september van 10.00 – 13.00 uur

- Plukken voor eigen gebruik

We zouden het super vinden als je lekkere baksels maakt en deze meeneemt naar het appelfeest op zondagmiddag vanaf 14 uur.

zondag 28 september van 10.00 - 17.00 uur

- Vanaf 10:00 uur gaan we kisten vullen met appels voor wijk-appelsap, dat later te koop is op stadsboerderij Caetshage. We kammen de boomgaard van voor naar achter leeg. Klimmen, schudden, rapen en kruien met de hele wijk. We gaan door tot de kisten vol zijn of de boomgaard leeg is.

- Vanaf 15.00 uur is het appelfeest met appeltaarten, appelsap, appelcider, ....

Wij zorgen voor de drank en nodigen je van harte uit om appelactiviteiten te organiseren. Heb je zin in pannenkoeken bakken, muziek maken, sap persen, moes maken, vuurkorfje stoken, etc. Ga je gang! En laat ons gerust weten als je hulp kan gebruiken via info@stichtingterrabella.nl.

We verzoeken je vriendelijk om buiten de plukdagen de boomgaard niet in te gaan om appels te plukken!

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.

Wijkwerkdagen 2018

Snoeicursus hoogstamfruit

- 7 november 2018 20:00-22:00

meer info op deze blogpost