Appelfeest - zondag 20 september

De appels in de boomgaard zijn bijna rijp. Hoog tijd dus voor ons jaarlijkse appelfeest. Op zaterdag 19 september kunnen jullie van 11:00 tot 13:00 uur plukken voor eigen gebruik. Op zondag 20 september gaan we de boomgaard verder ‘leegplukken’ en een feestje bouwen. Plukken kan vanaf 13:00 uur. Vanaf 15:30 is het feest!

De appels in de boomgaard zijn bijna rijp. Hoog tijd dus voor ons jaarlijkse appelfeest. Omdat wij ook vroege rassen hebben, proberen we het dit jaar een weekend eerder. Helaas zijn er dit jaar minder appels dan voorgaande jaren en nauwelijks peren. We weten nu nog niet of er voldoende is voor het maken van wijkappelsap, maar er is genoeg te plukken voor eigen gebruik.

Op zaterdag 19 september kunnen jullie van 11:00 tot 13:00 uur plukken voor eigen gebruik. Ook delen we dan pakken bakmeel uit aan liefhebbers die lekkere appelcakes en appeltaarten willen maken voor het appelfeest de volgende dag.

Op zondag 20 september gaan we de boomgaard verder ‘leegplukken’ en een feestje bouwen. Plukken kan vanaf 13:00 uur. Vanaf 15:30 is het feest! Dan hopen we op veel zelfgemaakte appelbaksels en is er appelsap. Nemen jullie zelf voor de borrel nog lekker wat te drinken en eten ter aanvulling mee? Wij zorgen voor de essentials en bekers, borden en bestek.

Verder zijn we nog op zoek naar hulptroepen, bijvoorbeeld voor het ophalen en klaarzetten van de spullen, begeleiding van de pluk, en versieren van de boomgaard, of andere leuke ideeen (muziek, workshops?). Neem contact op met Jeanne (jeannebuwalda@gmail.com).

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.

Wijkwerkdagen 2018

- Eind oktober 2018 gaan we weer van start (zie agenda)