Kijkje in de keuken van onze snoeiploeg

De boomgaard-snoeiploeg van Terra Bella is één van de vele vrijwilligersgroepen die is aangesloten bij Landschapsbeheer Gelderland (LBG). Samen verzetten we veel werk. Om dat te laten zien heeft LBG een prachtig boekje uitgebracht waarin 12 groepen worden geportretteerd. Onze snoeiploeg staat er mooi in. Neem maar eens een kijkje in het digitale boekje.

LBG: "Met het boekje ‘Kijkje in de keuken’ bieden we letterlijk een kijkje in de keuken van de ruim 250 vrijwilligersgroepen die bij ons zijn aangesloten. Wie zijn al die duizenden betrokken mannen en vrouwen die er in hun vrije tijd op uit trekken om wilgen te knotten, weidevogelnesten te beschermen of poelen op te schonen? Aan de hand van de verhalen van leden van 12 verschillende vrijwilligersgroepen komt de lezer meer te weten over de motivatie en liefde voor de eigen omgeving van de vrijwilligers. Het geeft een mooi beeld van de bevlogen- en betrokkenheid. Naast de verhalen zijn er 12 soeprecepten opgenomen, vaak aangedragen door de groepen zelf. De werkdagen worden vaak afgesloten met een dampende kom soep en de soep staat wat ons betreft symbool voor het belangrijke sociale aspect van het vrijwilligerswerk.
Lees het boekje Kijk in de Keuken_web

Op 15 december 2015 bieden we het eerste exemplaar aan gedeputeerde Bea Schouten aan. Alle bij ons aangesloten groepen ontvangen per post een exemplaar en we zullen het uitdelen aan onze relaties. Het boekje is helaas niet te koop."

Commentaren: 1 (Discussie gesloten)

Henk Fonteyn (donderdag, 17 december 2015 21:24)

Wat een ontzettend leuk boekje! Jammer dat het niet te koop is, zouden jullie toch niet via de Stadsboerderij Caetshage een poging doen om het hier in de wijk aan de man te brengen? Volgens mij een win win situatie, ik weet zeker dat er veel belangstelling voor is, al was het alleen al voor de heerlijke recepten!.

Wijkwerkdagen 2018

- Eind oktober 2018 gaan we weer van start (zie agenda)

Kom werken en openen op zaterdagmiddag 23 juni!

Feestelijke schouw op 27 mei iedereen welkom!

Meer ruimte voor de schapen in de boomgaard

Snoeiploeg en Jan Zuidhoff in het zonnetje gezet

Wat een festijn - de aanplant van het wijkpark in foto's