Zondagochtend 11 september - composteren kun je leren

Als vervolg op het eerste deel - de theorie - van het composteren, bieden Terra Bella en Rutger van Mazijk nu deel twee - de praktijk - van het composteren aan (deze ochtend is echter ook goed los van het theoriedeel te volgen).

Een praktijkochtend composteren op zondag 11 september tussen 10:00 en 12:00 uur bij De Persimoen. Opgeven bij info@stichtingterrabella.nl.

Rutger laat ons zien (en uitvoeren) hoe een composthoop op te bouwen met de materialen die uit tuin, landschap en keuken, in zomer en winter, vrijkomen. Hij laat daar bij zien hoe je voldoende zuurstof, voldoende water en een goede menging verkrijgt, zodat de temperatuur tot ongeveer 65 graden oploopt. Ook krijg je praktische tips voor het opzetten van een composthoop. Tijdens en na het opbouwen van de composthoop is er voldoende ruimte voor het stellen van vragen voor het opbouwen van je eigen composthoop (als je nu al een vraag over het composteren hebt, is het prettig om die vóór deze praktijkochtend via onderstaande email te stellen).

De praktijkochtend vindt plaats bij de Persimoen (bij Rutger & Nelleke achter); ingang aan het Gorterpad bij het hekje van de Persimoen.

Opgeven bij info@stichtingterrabella.nl (er is slechts ruimte voor maximaal 10 deelnemers. Bij meer animo organiseren we  nog een praktijkochtend).

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.

Wijkwerkdagen 2018

Snoeicursus hoogstamfruit

- 7 november 2018 20:00-22:00

meer info op deze blogpost