Het wijkpark vordert

En dan ineens is het gronddepot naast de landschapwoningen een golvend speelterrein geworden. Althans, het grondwerk is klaar en we zijn heel blij met het resultaat- we hopen jij ook!

Gemeente Culemborg heeft dit grondwerk betaald (hartelijk dank daarvoor!) en laten uitvoeren door loonbedrijf Den Hartog. Grondwerker Nik heeft voor het eerst in z’n leven een dergelijk glooiend geheel aangelegd - en hij heeft het fantastisch gedaan. De basis voor het wijkpark ligt er nu goed bij. Hoe gaan we nu verder?

Het idee is dat dit stuk van het wijkpark een groen, natuurlijk ogend geheel wordt waarin veel ruimte en uitdaging komt om te spelen. Voor de verdere inrichting zijn we afhankelijk van geld. Maar we willen ook ruimte houden voor nieuwe ideeën en ruimte om in te kunnen spelen op het gebruik. Vooralsnog willen we heel graag een waterpomp bovenop de heuvel. Daarmee ontstaat een stelsel van waterstroompjes naar de vijver. Als aankleding bij deze stroompjes komen wellicht (als er genoeg geld is...) grotere keien. En bovenop komen heel misschien nog een paar grotere boomstammen als klauterplek. De ideeën over het groen moeten ook nog verder vorm krijgen. Omdat het behoorlijk slechte grond is, hopen we dat er nog geld genoeg is om de grond te laten bewerken en ergens in maart bomen en struiken in te planten en in te zaaien met gras en/of bloemmengsels.

Als je ideeën, wensen, (plant-)materiaal, vragen of een naam voor dit gedeelte van het wijkpark hebt, laat het ons weten!

Wijkwerkdagen

- 3 maart gaat NIET door i.v.m. vorst

- 17 maart op Caetshage

- 24 maart bomen planten

- 31 maart snoeien met soep

(zie agenda)

Feestelijke schouw op 27 mei iedereen welkom!

Meer ruimte voor de schapen in de boomgaard

Snoeiploeg en Jan Zuidhoff in het zonnetje gezet

Wat een festijn - de aanplant van het wijkpark in foto's

De ooievaars zijn weer gearriveerd en live in beeld