Groenafval. Waarheen?

Zoals je waarschijnlijk wel weet wordt het beheer van de openbare ruimte in de wijk door een goed lopend samenwerkingsverband tussen gemeente Culemborg en Terra Bella verzorgt. Een belangrijk onderdeel van het beheer is het verzamelen en afvoeren van groenafval; we willen je bij deze graag informeren over de gemaakte afspraken.

Mocht je groenafval uit het openbaar gebied kwijt willen, vragen we je Rob Vleeming (06-105.41.501) te bellen om af te spreken hoe het afval kan worden opgehaald.

Af en toe wordt er in de wijk snoeiafval in het openbare gebied of in het waterwingebied gestort. Waarschijnlijk gebeurt dit met het idee dat een beetje groen wel snel zal verteren en ecologisch vast van waarde is, maar het tegendeel is waar: het levert vaak een langdurige verstoring en een rommelig beeld op. We willen je vragen dat niet te doen en z.s.m aan Rob te melden als je snoeiafval in de wijk aantreft.

We vragen je om niet zonder overleg met Rob groenafval te storten; ook niet op bouwkavels. Dat heeft als grootste nadeel dat er constant rommelig groenafval ligt. Daarnaast wordt de gemeentelijke dienst beheer er niet niet blij van dat ze opdraait voor het ophalen en de verwerking van privé groenafval. Groenafval uit privé of mandelige tuin kan je kwijt in je groene kliko of bij de milieustraat van de AVRI aan de Randweg.

JAARVERSLAGEN EN BEGROTINGEN

klik hier

Wijkwerkdagen 2024

- 20 januari: Winterwerkdag