Wat groeit, kruipt, loopt en vliegt er in de wijk?

Heb je iets bijzonders zien groeien, kruipen, lopen of vliegen in de wijk of hou je bv systematisch padden, broedvogels of vlinders bij in de wijk, registreer deze dan op de NVWC-site van waarneming.nl. Wil je meer weten, meld je dan bij Martine Kriesch (mckriesch@gmail.com of 0345-533556).

Onder de loep

Arno Kerkdijk maakt foto's van het kleine dierenleven in onze wijk. Regelmatig stuurt hij een nieuwe foto, waarvan de mooiste belanden op deze site.

De blik van een hovenier

Ook onze hovenier José Jansen heeft oog voor detail tijdens haar werk in 2013. Wat kan een eenvoudige plant soms toch mooi zijn!

Vogels in de wijk

Volgens Wageningse onderzoekers levert onze groene wijk een bijdrage aan de biodiversiteit. Die is al eens uitgebreid onderzocht door Wageningen UR en ook de NVWC speurt op flora en fauna. Het leek ons daarom interessant om een lijst te maken van vogels die zijn gespot in de wijk. Heb jij een vogel in de wijk mooi vastgelegd op de camera (dat is 'de voorwaarde') die nog ontbreekt in de onderstaande lijst, stuur de foto dan snel door naar info@stichtingterrabella.nl. Dan maken wij de grote vogelwijklijst compleet.

Wijkwerkdagen 2018

- Eind oktober 2018 gaan we weer van start (zie agenda)

Kom werken en openen op zaterdagmiddag 23 juni!

Feestelijke schouw op 27 mei iedereen welkom!

Meer ruimte voor de schapen in de boomgaard

Snoeiploeg en Jan Zuidhoff in het zonnetje gezet

Wat een festijn - de aanplant van het wijkpark in foto's