Wat groeit, kruipt, loopt en vliegt er in de wijk?

Heb je iets bijzonders zien groeien, kruipen, lopen of vliegen in de wijk of hou je bv systematisch padden, broedvogels of vlinders bij in de wijk, registreer deze dan op de NVWC-site van waarneming.nl. Wil je meer weten, meld je dan bij Martine Kriesch (mckriesch@gmail.com of 0345-533556).

Onder de loep

Arno Kerkdijk maakt foto's van het kleine dierenleven in onze wijk. Regelmatig stuurt hij een nieuwe foto, waarvan de mooiste belanden op deze site.

De blik van een hovenier

Ook onze hovenier José Jansen heeft oog voor detail tijdens haar werk in 2013. Wat kan een eenvoudige plant soms toch mooi zijn!

Vogels in de wijk

Volgens Wageningse onderzoekers levert onze groene wijk een bijdrage aan de biodiversiteit. Die is al eens uitgebreid onderzocht door Wageningen UR en ook de NVWC speurt op flora en fauna. Het leek ons daarom interessant om een lijst te maken van vogels die zijn gespot in de wijk. Heb jij een vogel in de wijk mooi vastgelegd op de camera (dat is 'de voorwaarde') die nog ontbreekt in de onderstaande lijst, stuur de foto dan snel door naar info@stichtingterrabella.nl. Dan maken wij de grote vogelwijklijst compleet.

Werkdagen

- 8 april 2017 voorjaarsfris

- 24 juni 2017 zomers hooien

- 23-24 september 2017 appelpluk en

-feest

- vanaf 28 oktober 2017 om de 2 weken (zie agenda)

Zomers hooien - wijkwerkdag zaterdag 24 juni

Ontwikkelingen vanaf het ooievaarsnest

Eén dag na de uitgerekende datum: jonkies!

Kleurrijk mediterraan mozaïek op het Holstplein

Zaterdagmiddag 8 april - Wijkwerkdag Voorjaarsfris!