Toegankelijkheid van het waterwingebied

Zoals je misschien al hebt gezien zijn de werkpaden in het waterwingebied voorzien van een ketting en bordjes 'verboden toegang'. Ook al zijn we als Terra Bella niet erg voor bordjes. Op deze plek bleek dat wel nodig.

Vooral omdat niet duidelijk is wat de openbaar toegankelijke wandelpaden zijn en de niet openbare werkpaden. Het waterwingebied is eigendom van drinkwaterbedrijf Vitens en zij heeft alleen de wandelpaden open gesteld. Via de werkpaden onderhoudt Vitens het gebied en maait regelmatig het gras naar de winputten en monitoringspunten. Deze werkpaden en gemaaide paden zijn dus alleen bedoeld voor Vitens. Maar ze blijken in de praktijk uit te nodigen naar mooie hangplekken, waar regelmatig ook veel rotzooi achterblijft. We hopen dat nu meer duidelijkheid over de toegankelijkheid is en de ongewenste druk op het gebied afneemt.

Wijkwerkdagen 2018

- Eind oktober 2018 gaan we weer van start (zie agenda)