Herfstige hooidag op 28 oktober

Je hebt het misschien al opgemerkt: het gebied rond de grote vijver ziet er anders uit dan in voorgaande jaren. De oevers en de graslanden rond de vijver worden sinds dit jaar kleinschaliger en gedifferentieerder gemaaid. Hierdoor ontstaan allerlei doorkijkjes en krijgen dieren en andere planten (dan alleen riet) meer kans een plekje te bemachtigen.

Deze manier van beheren vraagt van de diverse partijen (gemeente, Terra Bella, Rutger en bewoners) wat meer afstemming en werk, maar dan heb je ook een zeer fraai beeld!

Begin juli hebben we op een heerlijke middag ouderwets gehooid en dat gaan we zondag 28 oktober onder een heerlijk nazomerse zon (?), weer doen. We beginnen we om 13.00 uur (bij de brug) en zo tussen 16.00 en 17.00 uur is het tijd voor de afsluitende borrel. Hooien is van oudsher een 'familie'aangelegenheid: alle hulp van jong tot oud is van harte welkom. Je hoeft niets mee te nemen (een beetje stevige schoenen kan wel handig zijn). Terra Bella zorgt voor hooiharken, handschoenen, overig gereedschap en een hapje en een drankje.

Foto’s staan in ons fotoalbum.

En als extra service (met dank aan de gemeente) staat er dat weekend (27 en 28 oktober) ook weer een groencontainer bij de brug! Je kan hierin al het openbaar, mandelig en als er nog ruimte is, zelfs je privé-groen in kwijt.

Commentaar schrijven

Werkdagen

- 8 april 2017 voorjaarsfris

- 24 juni 2017 zomers hooien

- 23-24 september 2017 appelpluk en

-feest

- vanaf 28 oktober 2017 om de 2 weken (zie agenda)

Foto's van een zalig, zonnig appelfeest

Appelfeest en -pluk zondagmiddag 24 september (en ook zaterdagmiddag plukken)

Zomers hooien - wijkwerkdag zaterdag 24 juni

Ontwikkelingen vanaf het ooievaarsnest

Eén dag na de uitgerekende datum: jonkies!