Educatieve grondwatermeter

In onze wijk staat een Educatieve grondewatermeter. Vitens, waterschap Rivierenland en de gemeente Culemborg doen mee aan het landelijke project ‘Water in de peiling’. Het project maakt mensen bewust van de grote voorraden water onder onze voeten. Vooral in gebieden zoals Lanxmeer waar dit water al na enkele jaren als drinkwater uit duizenden kranen komt, moeten we hiermee zuinig omspringen.

Onderdeel van het project is een educatieve grondwatermeter. De watermeter - ontworpen door de Groningse kunstenaar Martin Borchert - is een roestvrijstalen buis met ruitjes, waarop is af te lezen hoe diep het grondwater onder onze voeten staat. Met kleuren is aangeven of dat peil te hoog, te laag of voldoende is. Daarnaast geven de informatieborden bij de grondwatermeter uitleg over de relatie tussen het grondwater en drinkwaterwinning en verdroging van natuur in Nederland. In Gelderland staan inmiddels 12 grondwatermeters. In Lanxmeer staat de grondwatermeter langs het fietspad tussen De Middelbare school Lek en Linge en de boomgaard.

Meer informatie staat op de website van IVN Gelderland

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.

Wijkwerkdagen 2019

- 19 januari Winterwerkdag

- 6 april Voorjaarsfris

- 6 juli Zomer kooien

- 21-22 september Appelfeest

- 2 november: Natuurwerkdag

ALV 1 juli 2019

het financiële jaarverslag dat op 1 juli in de ALV wordt behandeld zijn hier te vinden.

in het najaar gaan we weer beginnen