Er is weer hard gewerkt tijdens de winterwerkdag

Zaterdagmiddag 23 januari was weer een goede werkdag. Er is veel werk verzet, door een clubje van 14 bewoners. Dank jullie wel, namens iedereen!

De houtsingel in het waterwingebied is uitgedund en er zijn weer vele kuubs lava op de wandelpaden uitgereden.

Hieronder nog een mooie sfeerimpressie met foto's van de werkdag.

De grote takkenril - bestaande uit mandeling en prové-takkenzooi - in waterwingebied bij Werfklas die zo ergerlijk in beeld lag, is verlegd. Deze ligt nu meer uit het zicht en in de bosjes (in de hoop dat men er geen tuinafval meer opgooit!).

In tegenstelling tot vorige jaren zijn we nu met snoeien/ uitdunnen van de houtsingel begonnen aan de zijde van de Werfklas. Aan het eind van de middag hadden we ons een weg gebaand door o.a. de grootste braamstruiken en waren we aan het eind van de middag aangekomen bij waar we vorig jaar vanaf de andere kant zijn gestopt. We hebben dus de gehele strook in z’n geheel minimaal één keer onder handen gehad! Er is nu meer zicht en meer licht - altijd goed voor beplanting - wat het gevoel geeft meer in een landschap te wonen.

Ook is er a zo’n 4 m3 lava uit gereden om de wandelpaden van nieuw laagje te voorzien en zo weer goed begaanbaar te maken. De werfklas gaat in de komende weken de overige 5 m3 uit rijden: het pad langs en door het waterwingebied en het pad tussen het waterwingebied en het fietspad. Ook op de stadsboerderij krijgen (een gedeelte van) de wandelpaden een nieuw laagje lava en het fietspad een nieuw laagje mijnsplit.

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.

Werkdagen

- 8 april 2017 voorjaarsfris

- 24 juni 2017 zomers hooien

- 23-24 september 2017 appelpluk en

-feest

- vanaf 28 oktober 2017 om de 2 weken (zie agenda)

Zomers hooien - wijkwerkdag zaterdag 24 juni

Ontwikkelingen vanaf het ooievaarsnest

Eén dag na de uitgerekende datum: jonkies!

Kleurrijk mediterraan mozaïek op het Holstplein

Zaterdagmiddag 8 april - Wijkwerkdag Voorjaarsfris!