Kijk in de wijk

Er valt veel te zien in onze wijk. Kennen jullie bv de prachtige foto's van Arno Kerkdijk al? En tijdens de halfjaarlijkse schouw met Hans Kool en Gertjan van Mourik van de gemeente zagen we mooie en verrassende plaatjes, zoals de creatieve afsluiting van het olifantenpaadje bij Lek en Linge (zie foto hiernaast), de kleurrijke artisjokken in de openbare moestuin, schommelen achter De Trein en hondenpoep met vlaggetjes.

Eén van de plannen die we tijdens de schouw bespraken is om komende winter een 'trap' te realiseren naar de archeologische heuvel, zodat meer mensen makkelijker kunnen genieten van deze voor velen nog onontdekte plek. Natuurlijk kwam ook de overlast in de wijk ter sprake, die de laatste weken wel een climax lijkt te bereiken. Soms krijgen we daar ook vragen over om actie te ondernemen. Terra Bella wil daar met het beheer van de openbare ruimte aan bijdragen, maar onze middelen en mogelijkheden zijn beperkt. Bij overlast adviseren we je om contact op te nemen met de wijkmanager Anneke de Liefde. Meldingen kun je aan haar mailen: a.de.liefde@culemborg.nl.

Als toetje nog twee actiefoto's. Blij werden we van deze drie jonge gele mannetjes die afgelopen maand heel stoer het waterwingebied schoonmaakten. En vandaag waren Rutger en bewoners druk in de weer om het waterloopje en de retentievijvers te schonen.

Als je ook foto's, verhalen of ideeën wil delen over onze groene ruimte, stuur ons dan een mail (info@stichtingterrabella.nl).

Commentaar schrijven

Wijkwerkdagen

- zaterdag 7 april 2018: Voorjaarsfris

- vanaf 28 oktober 2017 om de 2 weken (zie agenda)